AGMusic

 
 
 

I Alpakka Grande er vi reklamenerder, men vi er musikkelskere, artister og musikkprodusenter også. Derfor har vi fått gjort mange oppdrag for musikkbransjen, være seg plateselskap, artister, eller band som ser verdien i å promotere seg selv, konserter, eller låter.

Vellykket kreativ strategi og kommunikasjon, uansett om produktet er shampoo eller en artist, en låtutgivelse eller en konsert, handler fortsatt om å engasjere målgruppen, eller enda bedre; fans. Nå har det kommet dit hen at det slippes 200.000 nye låter hver dag bare på Spotify. Da sier det seg selv at kampen om lytterne, for ikke å snakke om fansen, spisser seg til.

Så, enten du er artist, driver management, bookingbyrå eller plateselskap, og deler vårt syn på verdien av å engasjere på en ny måte, ta kontakt. Så setter vi oss ned og finner ut av hvordan vi kan få til noe uforglemmelig sammen - som ikke blir forbigått i stillhet. Fordi når alt kommer til alt er det det vi driver med i Alpakka Grande.

 
 

 

detdusa - Løper ifra politi singlerelease:

Da elektronika-trioen detdusa skulle slippe single, endte vi opp med å lage et spill.

Prøv spillet her.

Låta ble streamet over 1000 ganger iløpet av de første 24 timene etter lansering, og det ble registrert over 1500 spillere det samme døgnet. Spillet skapte også et kjempeengasjement i SoMe.

 

 

Spira og gror - Guerillapromo av Totenrapperen Spira sitt 4. album «Var det verdt det?»

Vi plasserte 1000 planteetiketter på strategiske plasser rundt om kring i Oslo. Stuntet ble delt flere hundre ganger på SoMe og Spira fikk flere hundre nye følgere, selv om skiva ikke var lansert. Mye engasjement for et lite budsjett. Qr-koden ledet direkte til skiva på Spotify.

 

 

Lisa Rockfield.com

Alpakka Grande utviklet merkevareplattform, visuell profil, nettside og promomateriale for Lisa Rockfield.

www.lisarockfield.com

 

 

Lisa Rockfield «What´s up with love?» - singlerelease-promo:

Da Lisa Rockfield skulle slippe sin debutsingle, føltes det passende å få produsert 2000 hjerteformede kjærligheter-på-pinne, og dele disse ut på og ved festivaler som hadde artister i Lisa Rockfield sin genre på plakaten. Qr-koden ledet direkte til Lisa Rockfields Sporify-profil og det ble målt rett under 500 scans av strekkoden. Artisten var selv med å dele ut, og skapte mange gode relasjoner potensielle fans. Samtlige som fikk en kjærlighete på pinne, understreket at de ble sjarmert i senk av denne enkle og relevante kjærlighetserklæringen.

 

 

Cover art

Alpakka Grande lager cover art og designer cover til mer og mindre kjente artister. Her kan du se et lite utvalg: